Aerodynamické testování
Aerodynamika ráfků
Aerodynamické testování ráfků potvrdilo fakt, že čím vyšší je profil ráfku, tím nižší je aerodynamický odpor. Názorně je vidět i turbulence, které se tvoří za ráfkem a vytváří tak odpor (N).
Aero simulace byly prováděny při rychlosti 50 km/h, kdy nejnižšího odporu dosáhl ráfek IDEA R55 CALOBRA. V závislosti na vyšším odporu modelů IDEA R35 a R45 CALOBRA je možné odhadnout i výsledný odpor ve wattech.
Aerodynamika paprsků
Aerodynamické testování paprsků přineslo až nečekaný rozdíl mezi aero a klasickým paprskem. Rozdíl v odporu mezi modely IDEA ULTRA carbon a DT Swiss Competition Race je skoro dvojnásobný.
V případě karbonových paprsků je aero profil nejvhodnější pro všechny modely zapletených kol. Samotný aero profil paprsků pak rozlišuje jejich použití v zapletených kolech.
Poznejte nová karbonová kola IDEA
Deformační testování
Deformační test ráfků
Karbonové ráfky obecně disponují vysokou boční i osovou pevností, nicméně rozdíly mezi vlastnostmi jednotlivých modelů rozdělují ráfky do disciplín, pro které jsou nejvhodnější. Díky výsledným číslům jsme schopni přizpůsobit výběr správného modelu přímo vám na míru.
Model IDEA R55 CALOBRA disponuje nejnižším aerodynamickým odporem a nejvyšší pevností. V kombinaci s paprsky IDEA ULTRA carbon se tak jedná o nejrychlejší kola v naší nabídce. Jedná se ale o měření při jízdě po rovině za konstantní rychlosti. Pro jízdu ve zvlněném terénu nebo v kopcích je možné zvolit i nižší profily ráfků v nabídce.
Deformační test paprsků
Kulaté paprsky mají díky svému tvaru v obou měřeních zhruba stejné vlastnosti. Aero paprsky mají své přednosti především v tahovém směru, nicméně ztrácí v bočním zatížení.
Toto platí u ocelových paprsků, nicméně karbonové paprsky překonávají ocelové paprsky i v boční tuhosti. Paprsky IDEA ULTRA carbon a IDEA EVO carbon navíc dokáží uspořit až 150 gramů na celém výpletu. Nové karbonové paprsky IDEA jsou navíc standardně servisovatelné a v případě poškození je možné vyměnit paprsky samostatně.
Srovnání výsledků testování
Aerodynamika ráfků
RÁFEK | ODPOR | WATT | ROZMĚR |
IDEA R35 CALOBRA | 2,87 N | +17 watt | 35x28 mm |
IDEA R45 CALOBRA | 2,65 N | +1 watt | 45x28 mm |
IDEA R55 CALOBRA | 2,11 N | +0 watt | 55x28 mm |
Aero simulace byly prováděny při rychlosti 50 km/h.
Deformace ráfků
RÁFEK | BOČNÍ | OSOVÁ | VÁHA |
IDEA R35 CALOBRA | 10,54 mm | 5,42 mm | 340 g |
IDEA R45 CALOBRA | 9,83 mm | 2,83 mm | 380 g |
IDEA R55 CALOBRA | 9,31 mm | 1,82 mm | 420 g |
Deformace ráfku při zatížení váhou 50 N.
Aerodynamika paprsků
PAPRSEK | ODPOR | WATT | ROZMĚR |
IDEA ULTRA carbon | 0,61 N | +0 watt | 3,6x1,0 mm |
IDEA EVO carbon | 0,83 N | +2 watt | 3,0x1,4 mm |
DT Swiss Aerolite | 0,65 N | +0 watt | 2,3x0,9 mm |
DT Swiss Aerocomp | 0,88 N | +2 watt | 2,3x1,2 mm |
DT Swiss Competition Race | 1,15 N | +3 watt | 1,6x1,6 mm |
Aero simulace byly prováděny při rychlosti 50 km/h.
Deformace paprsků
PAPRSEK | BOČNÍ | OSOVÁ | VÁHA |
IDEA ULTRA carbon | 9,31 mm | 3,15 mm | 3 g |
IDEA EVO carbon | 8,46 mm | 3,67 mm | 3 g |
DT Swiss Aerolite | 17,22 mm | 6,88 mm | 4 g |
DT Swiss Aerocomp | 14,22 mm | 5,08 mm | 6 g |
DT Swiss Competition Race | 9,65 mm | 9,65 mm | 5 g |
Deformace ráfku při zatížení váhou 50 N.